رفع مشكل تجمع آب داخل ماشين ظرفشويي جنرال الكتريك

اولين و تنها ترين نمايندگي مجاز تعمير محصولات جنرال الكتريك در تهران

رفع مشكل تجمع آب داخل ماشين ظرفشويي جنرال الكتريك

۸ بازديد

جمع شدن آب داخل ماشين ظرفشويي، يكي از مشكلات رايجي است كه در رابطه با تخليه ماشين ظرفشويي جنرال الكتريك وجود دارد. دلايل متعددي براي تخليه نشدن كامل آب يا جمع شدن آب داخل ماشين ظرفشويي جنرال الكتريك وجود دارد. براي رفع مشكل جمع شدن آب و  تعمير ماشين ظرفشويي جنرال الكتريك نيازي به تعميركار يا ابزارهاي خاص و پيچيده نمي باشد. قبل از شروع كار، سيم برق دستگاه را از پريز بكشيد.

سبد و چاهك تخليه

سبد تخليه را كه اطراف بازوي آب‌پاش چرخان پايين قرار دارد را از هر گونه مواد غذايي و آشغال پاك كنيد. يك چوب‌لباسي سيمي را صاف كنيد و آن را داخل سوراخ تخليه بچرخانيد تا متوجه شويد چيزي داخل آن گير كرده است يا خير. اگر اين كار فايده‌اي نداشت، پيچ‌هاي سبد را باز كنيد و آن را در بياوريد و چاهك را تميز كنيد.

شلنگ تخليه

پانل جلويي را كه معمولا توسط گيره يا پيچ در جايش محكم شده را باز كنيد. اگر شلنگ تخليه تاب خورده آن را صاف كنيد. شلنگ را از دريچه‌ خروجي جدا و هرگونه آشغالي كه لوله را مسدود كرده تميز كنيد. براي باز كردن شلنگ، از چوب‌لباسي سيمي استفاده كنيد.

پمپ

پمپ شامل دو پروانه است. پروانه‌ي بالايي آب را به داخل ماشين ظرفشويي پمپ و پروانه‌ پاييني آب را تخليه مي‌كند. پروانه بالايي را بلند كنيد و هرگونه آشغالي كه بين دو پروانه گير كرده است را خارج كنيد. گاهي اوقات شيشه‌هاي شكسته و قطعات پلاستيكي از چرخش اين پروانه‌ها جلوگيري مي‌كنند.

شكاف هوا و دفع زباله

اگر شلنگ تخليه به يك لوله فاضلاب جداگانه وصل باشد، دفع زباله را روشن كنيد و ببينيد آيا كار مي‌كند يا خير. شلنگ تخليه را از جايي كه به دفع زباله متصل است درآوريد و يك پيچ گوشتي داخل ببريد و اگر مسدودشده، گرفتگي آن را باز كنيد. مطمئن شويد كه درپوش پلاستيكي دفع زباله كاملا برداشته شده باشد. اگر درپوش هنوز برداشته نشده است، از پيچ گوشتي استفاده كنيد تا آن را برداريد. حذف آشغالي كه انباشته شده است را پاك كنيد و با استفاده از يك لوله توخالي داخل شكاف هوا را فوت كنيد تا گرفتگي آن باز شود.

شناور

درپوش شناور را كه در انتهاي وان ماشين ظرفشويي جنرال الكتريك است بكشيد يا پيچ‌هاي آن را باز كنيد. خودتان با دست شناور بالا و پايين ببريد و ببينيد راحت حركت مي‌كند يا خير. آشغال‌هايي كه به ويژه زير شناور هستند را تميز كنيد چون مانع از پايين آمدن كامل شناور شده و درنتيجه از تخليه كامل آب جلوگيري مي‌ كند. براي تست كردن سوئيچ شناور كه زير شناور است، از يك مولتيمتر استفاده كنيد. براي عوض كردن سوئيچ، پيچ‌ها يا گيره‌ آن را باز كنيد تا سوئيچ را آزاد شود. اگر اين كار را نمي توانيد انجام دهيد از يك تعمير كار در نمايندگي تعمير جنرال الكتريك كمك بگيريد.

موتور و تايمر

موتور پمپ توسط تايمري كه بر روي پانل جلويي قرار دارد و همچنين رله‌ها و سيم‌پيچ‌ها كنترل مي‌شود. مولتيمتر را روي « R x 1» تنظيم و پروب‌ها را به خروجي وصل كنيد. ميزان نشان داده شده بايد صفر يا نزديك به صفر باشد. يكي از پروب‌ها را روي محفظه فلزي موتور و ديگري را به نوبت روي هر دو خروجي بزنيد تا اتصال را بررسي كنيد. هيچ عددي نبايد نشان داده شود. اگر هر يك از اين آزمايش‌ها صحيح نبود، بايد موتور را عوض كنيد. مولتيمتر را روي اهم و «x 1000» تنظيم كنيد. پروب‌ها را به سيم‌هايي كه از موتور تايمر خارج شده متصل كنيد. اگر ميزان نشان داده شده در محدوده‌ي 2000 تا 3500 اهم نيست، تايمر خراب است و بايد عوض شود. مي توانيد تايمر جديد را از نمايندگي تعميرات جنرال الكتريك تهيه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.