تعويض فيلتر آب در يخچال جنرال الكتريك

اولين و تنها ترين نمايندگي مجاز تعمير محصولات جنرال الكتريك در تهران

تعويض فيلتر آب در يخچال جنرال الكتريك

۱۱ بازديد

همان طور كه ميدانيد، فيلتر آب يخچال سايد باي سايد بايد هر شش ماه يا بعد از هر 200 گالن آب خروجي عوض شود. اگر جريان آب ورودي به آب‌سردكن يخچال كم باشد، فيلتر را بايد زودتر عوض كرد.

تعميرات سايد جنرال الكتريك

 

چطور بايد فيلتر آب يخچال جنرال الكتريك را عوض كرد

  1. قبل از درآوردن فيلتر قديمي، يك پارچه زير فيلتر بگذاريد تا قطرات آبي كه ممكن است هنگام درآوردن فيلتر بريزد را بگيرد.
  2. فيلتر را در دست بگيريد و آن را به سمت چپ بچرخانيد تا زماني كه ديگر نچرخد، سپس به آرامي رو به پايين آن را از سري فيلتر بيرون آوريد. فيلتر را خيلي تكان ندهيد تا آب داخل آن نريزد. اگر فيلتر به راحتي جدا نشد، ممكن است هوا داخل آن گير كرده باشد؛ كمي آب سرد كن را فشار دهيد تا فيلتر بيرون بيايد.
  3. كلاهك پلاستيكي فيلتر جديد را برداريد و فيلتر را با آب شير پر كنيد. فيلتر را در داخل نگهدارنده‌ كارتريج قرار دهيد و آن را به آرامي به سمت بالا فشار دهيد تا كارتريج روي سري فيلتر قرار گيرد.
  4. فيلتر را به آرامي به سمت راست بچرخانيد تا زماني كه ديگر نچرخد. همانطور كه داريد كارتريج را مي‌چرخانيد، خود به خود در جايش قرار مي‌گيرد.
  5. پس از جايگزيني فيلتر، هواي به دام افتاده بايد از سيستم خارج شود. پد آب سرد كن را فشار دهيد تا آب از آن خارج شود. چند قطره اولي كه خارج مي‌شود ممكن است كمي به اطراف بپاشد چون داخل آن هوا بوده است. اين كار را همچنان ادامه دهيد تا تمامي هواي داخل فيلتر خارج شود.

دستورالعمل نصب و راه‌اندازي

از اواسط 2016، دستورالعمل‌هاي لازم براي تعويض فيلتر بايد بر روي برچسب فيلتر نوشته شود بنابراين مي‌توانيد اين دستورالعمل‌ها را يا بر روي بسته‌بندي و يا داخل آن پيدا كنيد. در غير اين صورت مي‌توانيد براي تعويض فيلتر آب و همچنين تعميرات سايد جنرال الكتريك خود از يك تعميركار متخصص كمك بگيريد.

نحوه‌ تعويض كارتريج فيلتر آب

ميتوانيد فيلتر جديد را از نمايندگي تعمير جنرال الكتريك تهيه كنيد. دستورالعمل‌هاي لازم براي تعويض فيلتر بروي بسته‌بندي آن درج شده است. محل فيلتر نيز بسته به مدل يخچال جنرال الكتريك متفاوت است، يا گوشه بالا سمت چپ و يا داخل درب سمت چپ يخچال.

اگر نگهدارنده‌ فيلتر آبي است
درآوردن كارتريج فيلتر

  1. براي درآوردن كارتريج قديمي، درب فيلتر را باز كنيد و پايين كارتريج را بكشيد تا از گيره‌هاي فيلتر جدا شود. كارتريج را به سمت خارج بكشيد تا زماني كه از قلاب نگهدارنده كارتريج جدا شود.
  2. كارتريج را خلاف جهت عقربه‌هاي ساعت بچرخانيد. سپس، آن را بكشيد تا از نگهدارنده كارتريج جدا شود. ممكن است در حين اين كار مقدار كمي آب بيرون بريزد.

نصب كارتريج فيلتر

  1. كارتريج فيلتر را با نگهدارنده‌ كارتريج در يك راستا قرار دهيد (كلمه «FRONT» بايد بالاي دستگاه قرار گيرد). كارتريج را به سمت عقب دستگاه فشار دهيد تا كاملا جا بيفتد. فيلتر كارتريج را جهت عقربه‌هاي ساعت بچرخانيد تا كلمه‌ي «FRONT» به طرف بيرون قرار بگيرد.
  2. در حالي كه كارتريج را در جاي خود مي‌اندازيد، به آرامي فيلتر را به سمت داخل بچرخانيد تا در موقعيت قرار بگيرد. اگر فيلتر به راحتي نچرخيد، بررسي كنيد كه فيلتر به درستي تنظيم شده و كاملا درون نگهدارنده‌ي كارتريج قرار گرفته باشد. چراغ قرمز نبايد ديده شود.

اگر نگهدارنده‌ فيلتر آب خاكستري است
درآوردن كارتريج فيلتر

  • درب فيلتر را باز كنيد و زير كارتريج قديمي را به سمت بيرون بكشيد تا شل شود.
  • وقتي كارتريج شل شد آن را به آرامي بكشيد تا از نگه‌دارنده خارج شود. ممكن است كمي آب بيرون بريزد.

نصب كارتريج فيلتر

  1. كارتريج فيلتر را با نگهدارنده‌ كارتريج در يك راستا قرار دهيد (كلمه «FRONT» بايد بالاي دستگاه قرار گيرد). كارتريج را به سمت عقب دستگاه فشار دهيد تا كاملا جا بيفتد. كلمه‌ي «FRONT» بايد با نگهدارنده‌ كارتريج در يك راستا باشد. چراغ قرمز نبايد ديده شود.
  2. در حالي كه كارتريج را در جاي خود مي‌اندازيد، به آرامي فيلتر را به سمت داخل بچرخانيد تا در موقعيت قرار بگيرد. اگر فيلتر به راحتي نچرخيد، بررسي كنيد كه فيلتر به درستي تنظيم شده و كاملا درون نگهدارنده‌ كارتريج قرار گرفته باشد.

توپي باي‌پس فيلتر آب

هنگامي كه تعويض فيلتر امكان‌پذير نباشد، بايد از توپي باي‌پس فيلتر استفاده كنيد. اگر فيلتر در جاي خود قرار نگرفته باشد و توپي با‌ي پس نيز جا نيفتاده باشد، نه آب‌سرد‌كن و نه يخساز كار نخواهند كرد. مي توانيد از براي تعمير سايد جنرال الكتريك خود از تعميركاران متخصص ما در نمايندگي تعميرات جنرال الكتريك كمك بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.